søndag 7. februar 2010

TFT brettekort

Her kommer en TFT  til dette brettekortet som jeg hadde demo på, på SCRAPORAMA MESSE 6-8 NOVEMBER. Litt sent men nå har jeg kjøpt meg dagslyslampe, og er ikke så avhengig av godt dagslys.
Alle stempler er fra Norsk stempelblad A/S
Her er målene på selve kortet før brettingen.

La kortet ligge med innsiden opp, før du begynner og brette. Du preger fra høyre , først 10 cm, 7 cm, 7cm, 3.1 cm og til slutt 3,3cm. Den siste bretten er litt lenger enn den nest siste, for å skjule alle brettene.

Første brett, brettes fra høyre, brett innsiden mot hverandre, deretter brettes neste brett mot utsiden, neste mot innsiden osv.annenhver vei. Som et trekkspill. litt vanskelig å forklare, nesten bedre å se på bildene. :)

Her er kortet ferdig brettet
Motiv eller tekst som her er festet på halve Den minste bretten med 3d puter, brett gjerne sammen kortet og juster slik at teksten kommer på midten av brett nr.1 og brett nr.2 fra venstre denne gang, se på bildet over.


Pynt kortet inni som på bildene, det er litt lurt å brette kortet sammen før stempling av tekst og montering av motiv, da ser du litt hva som syns og hva som ikke syns når kortet er brettet sammen.


Bånd  tres under tekst. Og knyttes rundt det ferdige kortet.
Spørr om dere lurer på noe, eller om noe er uklart.

24 kommentarer:

Pinklady 68 sa...

Stilig brettekort!
Ny variant for meg...må prøves:-)

Ha en fin søndags kveld!
Klem Laila.

Bjørg sa...

Spennende. Nytt for meg også.... Må prøves, Kjempefine farger og lekkert laget.

Ludkasz sa...

Fantastic card, great idea:)

Karin sa...

Supert kort. Kjempefint at du lærer bort teknikken. Som relativ fersk i scrappeverden er det veldig inspirerende.
Hilsen fra Karin

Riet sa...

So beautiful Anne.

Hugs Riet.xx

Linda Brun sa...

Kjempeflott kort og stilig bretteteknikk. Tusen takk for flott tutorial.
Ønsker deg en fin uke!
Klem

Liv Torunns hobbykrok sa...

Stilig kort. ennå en måte å lage kort på, det må nok prøves...

Maren sa...

Dette var virkelig stilig! Jeg tenker med en gang noe er brettet at det er supervanskelig og orker ikke prøve, men du hadde så fin en forklaring! Tusen takk :)

Ha en fin mandag!

Mrs X sa...

Vilket vackert kort och vilken rolig vikning! Tack för en bra tutorial!

Victoria's blogg sa...

Flott kort med morsom bretteteknikk! Absolutt noe som må prøves:)

Klem fra Victoria

Silje sa...

Hei, er noe til deg i bloggen min :)
Klem fra Silje

Sivic sa...

Stilig brettekort, takk for at du deler!!

Trudy sa...

Gorgeous card !!
Love the sweet image .
Hugs Trudy

Annita sa...

Superflot brettekort det må jeg lige prøve passer perfekt til det stempel jeg sidder og maler.
Jeg har en Design team call linket på min blog syntes du skulle kigge på den :-)
Min Blog

Annita

Anne Cathrine sa...

Såå utrolig nydelig brettekort. Flotte farger.Den må jeg prøve meg på.

Turid sa...

Så stilig brettekort, med flotte farger :) Takk for at du deler oppskriften - den må prøves en dag!

Hilsen Turid

Britt-Inger sa...

Härligt kort och vikning :):)
TACK för mallen.. ;)
Ha en bra onsdag.
Kram, Britt-Inger

Hege sa...

Nydelig brettekort du har laget, og takk for at du deler malen med oss:)

Det ligger noe til deg i bloggen min!

Venke sa...

Fint kort og en kjekk bretteteknikk, denne vil jeg prøve meg på. Ellers så synes jeg du har en veldig fin blogg som jeg ønsker å følge videre. Legger deg inn som følger på min blogg, som du selvfølgelig gjerne må titte innom:)

Anne Gerd sa...

Hallo Anne Bodil - du lager flotte tutorials, gleder meg til treffet vi snart skal ha:-) Det ligger en ting til deg hos meg;-)

Hege sa...

Og her er jeg tilbake igjen;) Jeg har kost meg skikkelig med denne malen, og mamma har allerede tinget på to slike konfirmasjonskort:)

Det ligger noe til deg i bloggen min i dag også:)

God helg, klem fra Hege.

Anonym sa...

Hi and thank you for the instructions of this brettekort. It's real beautiful and I am gonna try it. Thanks again and best regards from Iceland. Hófý

Anonym sa...

Les hele bloggen, ganske bra

Anonym sa...

I'm not sure why but this blog is loading extremely slow for me. Is anyone else having this issue or is it a problem on my end? I'll check back later and see if the problem still exists.