lørdag 27. mars 2010

TFT Hjertekort

Dette hjertekortet laget jeg til februarnr. av ett trykk. Ideen fikk jeg fra en ellos reklame som kom i posten. Jeg har forminsket litt og laget en mal på det.

1. Først laget jeg meg en mal, brett en kartong eller et ark på midten, 30x 30 cm (12x12 inch) tegn et hjerte, pass på at hjertet er en cm fra alle sider, dette for at målene på malen skal bli rett.
2.Klipp ut malen.
3. finn fram et dobbelsidig mønsterark/kartong, og legg malen på, pass på å ha en cm klaring på alle sidene.
 4.Tegn rundt hjertet.  preg på tvers av hjertet ved 12 cm, den midterste delen skal være 10 cm, og den siste 9 cm, dette er målene før hjertet er klippet ut. Preg så på langs av hjertet, preg hjennom punktet, med pilene som er vist på malen

5. Klipp ut.
6. Brett inn sidene.
 7. Brett ned toppen.
8. Brett opp bunnen.
Her har jeg laget et kort,  på dette bruker jeg denne siden som bak på kortet.
Jeg har laget et magebelte som holder det sammen.
Inni kortet har jeg limt på et kort til å skrive på, dette kan også ligge løst inni, eller så kan du skrive rett på kortet.
 Det går også an å bruke ferdigkjøpte ark, men da må du tilpasse målene til arket. Den øverste delen må være ca 1cm mindre enn den midtre delen, og den nederste delen ca 2 cm mindre enn den midterste delen.
Det er bare til å prøve seg fram, slik ble mitt ferdigkjøpte hjerte, Gjenstår bare å pynte.
Er det noen som prøver på dette kortet, så legg gjerne inn en link, alltid gøy å se andre varianter. :)
Lykke til!

13 kommentarer:

LeSS sa...

Fantastyczny pomysł! Dziękuję:))

Anonym sa...

Så gøy! Det må jeg prøve meg på.

Linda Brun sa...

Kjempelekkert og for en bra tutorial. takk for at du deler!

Leyla sa...

wonderfullllll!!!!!!!!!

Anonym sa...

Wow this one is a piece of art. very beautiful. Regards from Iceland bye Hófý

Ulrika sa...

Vilken söt kortvikning! Underbart kort, det här måste jag prova!

hela-maria pipień [sadowska] sa...

Wonderful things.
You are a very special women. I lika look at uour blog.

Lill sa...

Kjemepstilig...
dette skal jeg også absolutt prøve..men først skal jeg nyte påskeferie i regnbyen BERGEN!!!:)
ha en flott påske..
Lill

Grethe sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Grethe sa...

Takk for at du deler med oss. Jeg har prøv meg på teknikken.
Ha en flott hobbyuke!

Anonym sa...

Thankyou kindly for your tutorial.... I absolutely love your work !

Dee (Australia)

Artes de Nágela sa...

Jeg bor i Brasil og jeg er fornøyd med kunsten din. Hans verker er vakre, kreative, harmonisk ... Takk for deler av opplæringen boksen hjertet. Gratulerer med den fantastiske bloggen!
Nágela

http://quillingsnagela.zip.net

mueppi sa...

Thank you kindly for your tutorial
I love your work!!
Hugs Gisela